De overeenkomst is ontworpen voor een meerjarige samenwerking. Als onderdeel van de deal zal het Play’n GO-logo op de zijkant van VF-23-voertuigen verschijnen. Het logo zal ook worden toegevoegd aan de uniformen van het raceteam en aan de pakken van teamcoureurs Kevin Magnussen en Nico Hulkenberg. De updates zijn al te zien tijdens het FIA Formule 1 Wereldkampioenschap 2024.
De deal komt vlak voor de 2023 FIA Formule 1 Wereldkampioenschapsrace tijdens de Grand Prix van Las Vegas afgelopen weekend.
Het management van de bedrijven die aan de transactie deelnamen, sprak zijn tevredenheid uit over het verrichte werk en hoopte op een vruchtbare samenwerking. Beide partijen promoten innovatief entertainment en zeggen dat ze samenwerken om het casinogamen- en Formule 1-motorsportaanbod over de hele wereld uit te breiden.
Johan Törnqvist, CEO en mede-oprichter van Play’n GO, zei: “Formule 1 is een van de meest spectaculaire evenementen ter wereld. Hier komen sport en technologie samen in hun ontwikkeling, waardoor een spannende competitie ontstaat. We zijn ervan overtuigd dat entertainment dat strikte regelgeving en innovatie combineert, ervoor zal zorgen dat de game-industrie de komende jaren kan blijven floreren.”
Meer dan 25 jaar in het spel
Play’n GO, gevestigd in Zweden, is een van de toonaangevende aanbieders van casinospellen in de entertainmentindustrie. De aanbieder heeft een breed portfolio van ruim 300 games, waaronder Book of Dead, Gerard’s Gambit, Legacy of Egypt en de cultserie Moon Princess 100.
De geschiedenis van Play’n GO begon in 1997. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Stockholm en er zijn ook vestigingen in Malta, Spanje, Hongarije en Polen. Het senior management van Play’n GO is van mening dat de sponsorovereenkomst met MoneyGram Haas F1 de merkbekendheid van de aanbieder zal vergroten en een portfolio aan games zal bieden aan een bijna miljard man sterk sportpubliek. Spelers kunnen kiezen uit spellen zoals online slots, jackpot speelautomaten, tafelspellen, videobingo.